maanantai 25. huhtikuuta 2011

Karkkipäivä!

Mun on koko pääsiäisen ajan pitänyt tulla tekeen tämmöinen karkkia täynnä oleva postaus, mutta aika on vierähtänyt niin nopeasti sukuloimassa ollessa, etten oo vaan ehtinyt. Nyt dataan junassa kun oon matkalla taas kotiin. Toivotaan, että nettitikku pelaa ja saan tekstin julkasitua.

Pääsiäiseenhän kuuluu olennaisena osana karkit, tai ainakin suklaamunat. (Mä oon syönyt ihan ylipaljon karkkia nyt pääsiäisenä!) Mun yksi ehdoton suosikki pääsiäiskarkeissa on kuitenkin Pupuneidin hedelmärae! On ne muutkin Fazerin pienet pääsiäispussit hyviä, mutta noi on kyllä ihan parhaita. Vois olla saatavilla ympäri vuoden.


Kuva napattu facebookista. Kaikki fanit, käykää liittymässä!

Fazerilla on muuten myös parhaat tippaleivät! Joo, tiedän että ne ei kuulu pääsiäiseen, mutta söin mä niitä silti jo pääsiäisenä. :D Fazerin tippaleivät kun on semmoista tosi pientä ja höttöö, jota on vielä vaikeampi syödä kuin muita tippaleipiä. Ihan parasta. Ja mä oon ihan hulluan tippaleipiin.

Ja sitten palataan taas niihin muniin... Mun suosikki on ehkä tylsän perinteisesti Kinder, mutta maitosuklaa ja valkoinen suklaa vaan on niin hyvää yhdessä! Kyllä mä oon testannut monia muitakin munia, joissa on valkosuklaata, mutta Kinder vaan maistuu yksinkertaisesti parhaalta. Ja kokeilin mä sitä lakun makuistakin suklaamunaa (joku lakupeikko?), se oli aika jännä. Niin ja yhden suosikkini unohdin jo melkein mainita, nimittäin Mars egg! Mars toimii myös munan muodossa! :D



Kuvan Marsit mä sain jo ystävänpäivänä, siksi nuo sydämet joukossa. Otin noiden suhteen varaslähdön tänä vuonna, kun viime vuonna ne loppui kesken ennen pääsiäistä. (Tänä vuonna meidän lähikaupasta loppui ne pupuneidin rakeet!)

En oikein osaa päättää kummasta tykkään enemmän, valkosuklaasta vai maitosuklaasta. Ne on kummatkin niin hyviä. Tummaa suklaata en oikein syö, se ei oo tarpeeks makeaa mun makuuni. :D Ja näin valkosuklaasta puheenollen, mä löysin talvella aivan ihana levyn...




Maraboulla on ollut noi kausimakuja jo jonkin aikaa ja mä rakastin sitä Sommar mansikkasuklaata. Ja nyt mä raksatuin tuohon Vinter Vitiin! Se on vielä semmosita paksua ja isopalaista. Harmittaa etten hamstrannut tätä varastoon kesää varten...

Niin ja pakko hehkuttaa, että Ainolta on tullut nyt se uusi jäätelö, joka on maultaa Vanilja & Valkosuklaa. On muuten hyvää! Ryntäsin heti metsästämään sitä kaupasta kun näin mainoksen. Tosi makeaa!

 
Kuva napattu Valion sivulta.

Ja lopuks on vielä pakko hehkuttaa mun ultimate irtokarkkifavouriteja, joita saa siis Filmtownista, jos saa. Suklaalla kuorutettuja popcorneja ja valkosuklaata & kookosta. Kookos on hyvää! Tosi moni inhoo sitä ja mä muistan olleeni hankala lapsi, kun pienenä mä halusin aina synttäreilleni kakun, jossa on kookosta. Kukaan muu lapsi ei tykännyt siitä. :D



Mä otan aina kauheen pussin noita, jos niitä sattuu löytymään. Noi popcornit on ainakin harmillisen usein ollut loppukin. Nyt on muuten tullut sitä jotain jäätelöäkin, joka maistuu popcornilta? Ei kuulosta musta kovin hyvältä. En tiedä uskallanko maistaa.

Ja kun "ruuasta"on tässä nyt puhuttu, niin heitämpä tähän loppuun tämmöisen randomin jutun. Mietin, että pitäiskö tätä kokeilla. Vois sopia mulle, kun tulee reenattua sen viis päivää viikossa... Mä en oo kauheesti noiden superfoodien suhteen kunnostautunut. Kyllä mä marjoja a hedelmiä syön ja goji-marjoja on tulult testattua, mutta muuten on aika vierasta mulle. Kiinnostais kyllät testata oisko noista hyötyöä/apua...

4 kommenttia:

  1. Oi mitä herkkuja :9!!

    VastaaPoista
  2. Noi valkosuklaa-kookosjutskat on maailman parhaita! Mä en oo vaan löytäny niitä enää piitkään aikaan yhtään mistään! :o

    Ps. Äiti tekee parhaat tippaleivät :DD

    VastaaPoista
  3. Ai niin! Sun äiti muuten tekee ihania tippaleipiä! Ja itse tehdythän on aina parempia kuin jotkut kaupan valmiit... Mä en vaan ikinä oo ite tehnyt tippaleipiä.

    VastaaPoista

Kirjoita tänne palautteesi, kommenttisi tai terveisesi! Kiitos jo etukäteen, arvostan paljon jokaista jätettyä kommenttia! Pyrin vastaamaan kaikkiin kommentteihin mahdollisimman pian!