perjantai 18. toukokuuta 2012

Spain! (osa 1)

Tässäpä hieman kuvatulvaa Espanjanreissulta. Lähdettiin sinne isolla porukalla (12 henkeä) tuttuvapariskunnan häihin ja vuokrattiin viikoksi villa meille asunnoksi. Oli ihana ottaa viikko lomaa arjesta ja päästä tutustumaan maahan, jossa en ole koskaan ennen käynyt. Toivottavasti tulee käytyä joskus toistekin, koska Espanja vaikutti hienolta maalta!

Pakkohan se oli napata pari kuvaa jo koneessa, koska on noi Espanja maisemat aika erilaisia kuin täällä Suomessa...

Saavuimme Malagan lentokentälle 30.5. iltapäivällä ja siitä vuokrasimme meille viikoksi auton, semmoisen 9 hengen "tilataksin" ja lähdimme etsimään reittiä villallemme, joka sijaitsee Torreblancassa. Kellään ei ollut mitään ihan tarkkaa tietoa, missä se on ja lähdettiin vain suuntaamaan kohti Fuengirolaa. Onneksi teillä oli hyvät opasteet! Muutama porukastamme oli jo aiemmin lentänyt Espanjaan ja olivat siis ehtineet jo kotiutua villalle. Heille siis puhelua ja pyysimme ajo-ohjeita... Siellä he laittoivat meille vappukemuja pystyyn! :)

Perille löydettiin muutamien mutkien kautta. Villa sijaitsi tosi korkealla vuorella ja sinne vei aivan älyttömän pieni mutkikas tie. Tosin viikon aikana opittiin, että kaikkien "mäkien" päälle pääsi vain kapeita mutkikkaita teitä. Vähän erilaista kuin koti-Suomessa!

Tällainen se meidän villa nyt sitten oli:

Etupiha näytti tältä:

Portin päällä oli kiva yksityiskohta.

Eteinen ja ruokailutila:

Sisäpihalla oli uima-allas, grilli, katettu ruokapöytä ja pääsipä sisäpihalta kiipeämään toisen kerroksen parvekkeellekin.

Muutama yksityiskohta piha-alueelta:

Pingispöytä ja takana tasanteella (mihin portaat vie) oli poreallas.

"Takapihalta" oli aika hienot näkymät vuorille:

Valtasin mieheni kanssa master bedroomin ja tältä se näytti:

Iltanäkymää meidän makuuhuoneen ikkunasta.

Sauna oli aika hulppea, siellä oli tv ja hieno näkymä vuorille.

Lisää kuvia ja muutakin infoa asuimpaikastamme löytyy muuten täältä.

Meille oli tehty hyvät tarjottavat vapun kunniaksi! Paikalla oli käynyt ihan kokki näitä herkkuja valmistamassa!

Lähdettiin illalla käymään semmoisella "maailmanfestivaalilla", jossa oli eri maiden pisteitä, joista sai ruokaa ja juomaa. Edustettuna oli myös Suomi! Siellä oli myös kaikenlaisia huvipuistolaitteita ja erilaisia pelejä, joita pelata.

Tuli ostettua tuolaista paksua metrilakua ja hattaraa. Lisäksi mun avomies voitti mulle kaksi pehmolelua yhdestä pelistä, jossa piti heittää palloja virtahevon suuhun!

Seuraavana päivän lähdettiin kävellen alas kohti rantaa. Maisemat olivat aika huikeat.

Rannalla käytiin syömässä ja jäätiin ottamaan vähän aurinkoa.

Käytiin seuraavana päivän shoppailemassa Fuengirolassa isossa kauppakeskuksessa. Ajettiin autolla sinne ja saatiin auto jopa suht helpoti parkkiin vähän matkan päähän ostarista. Matkalla nähtiin esim hauskoja liikennemerkkejä, hieno leikkipuisto ja Fuengirolan linna.

Ostoskeskus Miramar:

Täällä oli vaikka mitä kivoja vaatekauppoja ja myös semmoinen ihana lemmikkiliike, jossa oli ehkä maailma söpöimpiä pikkuisia koiranpentuja myynnissä! Mä oikeasti melkein aloin itkeen, kun olisin halunnut viedä yhden kotiin! Ja täältä ostin ne euron maksaneet kynsilakkani. Samaisessa kaupassa oli paljon muutakin kosmetiikkaa vain eurolla ja kynsilakkojakin todella iso valikoima.

Ylin kerros oli täynnä erilaisia ravintoloita ja syötiinkin siellä hieman pastaa, että jaksettiin shoppailla.

"Kotiin" tuli kannettua paljon pusseja. :)

Illalla grillattiin vielä porukalla.

Häistä on tullutkin postattua jo sen verran, että esitelin mekkoni, mutta tässä vielä pari kuvaa ihanasta pienestä kirkosta, joka sijaitsi Mijaksessa korkealla vuorella (kuinkas muuten) ja hääpaikkana toimineesta villasta, joka oli saman tyylinen kuin meidän yöpaikkamme.

Sää oli aika erilainen kuin Espanjassa voisi odottaa... Kai se johtui siitä, että oltiin niin korkealla, että se sade jäi siihen sitten pörräämään, eikä helpottanut kuin vasta illalla. Onneksi se ei haitannut tunnelmaa ja sade hääpäivänähän tietää onnea! Mutta kyllä hääparikin naureskeli, että piti sitten Espanjaan asti tulla menemään sateessa naimisiin... :D

Kirkko:

Juhlapaikka:

Ilta alkoi jo hämärtää, mutta piti saada maisemasta kuva. :)

Tarjottavia:

Sunnuntai oli meidän viimeinen yhteinen päivä, sillä su-ma yönä osa meistä (minä mukaan lukien) lähti jo Suomeen. Sunnuntaina nautittiin aamulla yhteinen iso aamupala ja juhlittiin yhden kaverin synttäreitä.

Illalla käytiin vielä hienossa pihviravintolassa syömässä jotain kalliimpaa. :) Tämä ravintola oli paikallisen futisjoukkueen kapteenin suosikkeja.

Sitten olikin aika pakata loput tavarat, nukkua noin 45min ja suunnata lentokentälle. Harmillisesti siellä oli aika paljon liikkeet vielä kiinni, koska lentomme lähti jo kuudelta aamulla. Olisin muuten varmasti vieraillut esim tässä kaupassa, jos se olisi ollut auki. FERRARI!

Ja eikun kotia kohti!

Teen vielä toisen postauksen, jossa on kuvia Cordobasta ja Gibraltarilta, joihin tehtiin piennet päiväretket. Toivottavasti jaksatte katsella näitä kuvia tai skipatkaa sitten ihan suosiolla nämä postaukset. :)

1. Suvi: Joo, se oli jotenkin ihan överi, kun oli vielä toi ikkuna, josta katsella maisemia. :) Ei siellä mitää telkkaa ois tarvinnut kun maisemat oli niin hienot!

Emilia: Kiitos, paikka oli kyllä kaikin puolin ihana! Toivottavasti pääsen tositekin. :)

2. Hienosti kerrottu kuvien kanssa tuosta matkasta. Pystyin kyllä hyvin kuvittelemaan mitä kaikkea siellä on ollut. :)

3. Voi miten kaunista tuolla on ollut!:O Pahentaa vaan matkailukuumetta nämä kuvat ;) Onneks syksyllä pääsee ulkomailla käymään, pitäisikin matkat jo varailla. ^^

4. Belegwen: Tosi kiva kuulla, että tykkäsit ja että postauksesta välittyi mitä kaikkea kivaa me matkalla tehtiin. :)

Vivian: Joo, mustakin tuolla oli aivan ihanat maisemat ja siksi kuvasinkin ihan jatkuvasti kaikkia vuoria ja kukkuloita. Ite otin noin 300 kuvaa ja kavereilta saan vielä lisää, kun sovittiin, että jaetaan kaikki kuvamme, niin ei tarvi yhden räpsiä niin paljon. :)

Itselläkin kyllä matkakuume vaan kasvoi kun sai olla viikon ulkomailla. Kiva kuulla, että pääset syksyllä reissuun! Munkin ois tarkoitus varmaan ens keväänä taas vierailla tuolla Espanjassa. :)

5. Juu en tosiankaan skippaa näitä postauksia! Määää taaaahdon Espanjaaan!!!! Oon tahtonut kohta 10 vuotta, mutta vielä mä sinne pääsen ;D

6. Jee, kiva kuulla että nää postaukset kiinnostaa! Musta oli tosi kiva päästä Espnajaan, koska oon lomaillut oikeastaan vain Kreikassa ennen tätä. Ja kyllä säkin Mirja vielä Espanjaan pääset! Kannattaa ehdottomasti lähteä, koska mäkin tahdon sinne uudestaan. :)

7. Upeita kuvia !
    Ja kiitos matkakuumeen pahentamisesta ;)

8. Kiitos, lisää hulppeita maisemia on tulossa vielä kun saan postattua Cordobasta ja Gibraltarilta kuvia. :) Kyllä tässä omakin matkakuume vaan kasvaa, kun kattelee näitä kuvia. Tahdon tuonne uudestaan! :)

9. Tartun olennaiseen osa 15 (tai jotain): Mmikä sauna se muka sellainen on jossa on TV?
    Ihania kuvia! Matkakuume iskee nyt pahasti!

10. Tossa kaiteen ja muurin päällä on ihanaa purppuraköynnöstä. Mä näin kanssa tollasta samanlaista Karibialla, mut punaisena. Huomasin, että niitä vois ostaa myös kotiin ihan täältä Suomesta! En tosin tiedä, että onko ne monivuotisia ja kuinka hyvin ne sitten muutenkaan kestää täällä Suomessa. Mutta olis kyllä kiva hankkia tommosta omaanki kotiin :)

11. Sufffe: No en mä tiedä mikä tai kenen idea se oli laittaa tv saunaan, mutta ei me kyllä sitä siellä kertaakaan käytetty. :D Varsinkin kun musta siinä oli ihan tarpeeksi katseltavaa kun ihaili saunan ikkunasta maisemia. :)

Beatrish: Toi purppuraköynnös on kyllä kaunista ja ihana värikin vielä! Ois kiva kyllä saada omaan kotiin, vaikka ei nyt ehkä ihan tähän kerrostaloparvekkeelle passaiskaan. :D

12. Mä oon joskus nähnyt jotain värikkäitä köynnöksiä parvekkeilla. Harvinaistahan se on, mutta silloin voi olla varma, että oma parveke on koko talon upein :P

13. Joo, niillä varmasti saa kyllä huomiota omalle parvekkeelleen. :)

Kirjoita tänne palautteesi, kommenttisi tai terveisesi! Kiitos jo etukäteen, arvostan paljon jokaista jätettyä kommenttia! Pyrin vastaamaan kaikkiin kommentteihin mahdollisimman pian!