maanantai 5. syyskuuta 2011

Kärkitossuja osa 1

Päätimpa nyt aloittaa tämän kärkkäreistä postaamisen, kun joskus lupailin tossujani esitellä.

Ihan alkuunsa ne mun uusimmat rakkaat, jotka ovat päässeet jalkaan vain muutamia kertoja, mutta ovat ehdottomasti parhaat tossut mulla ikinä.



Kyseessä on siis Blochin European Balancet. Leveys on kaksi ruksia. Koko seiska. Iihanaa kun nämä tiedot näkyvät vielä pohjasta, ettei se ole niin kulunut.



Kärkikin on aika ihanan hyvässä kunnossa. On vaan tosi epäkätevää, kun kangas menee kärjen yli. Menee tosi nopeasti ruman näköiseksi, enkä mä jaksa näitä kuitenkaan ommella mitenkään siististi.



Siinä ne kaunokaiset nyt nököttää. :) Ihanan uuden näköiset vielä. Vielä. Nauhat on otettu edellisistä tossuista.

Ja sitten nämä vanhukset, jotka löytyivät äidin vaatehuoneesta. En kyllä yhtään muista, koska oon näitä käyttänyt. Mulla oli alussa noita, missä on kärki päällystetty tolleen fiksusti, ettei se ala purkeileen ja langat repsottaan joka suuntaan muutaman käyttökerran jälkeen.



Väri on tuollainen söpö possun pinkki? Aika kuluneet nämä ovat, kuten lähikuvista huomaa ja ties mitä tahrojakin...



Ei ollut mun mielestä mikään kovin hyvä tossu/malli mulle, koska oon myöhemmin siirtynyt tosiaan malleihin ja merkkeihin. Muistan kärjillä tanssimisen olleen alkuun todella hankalaa ja paljolti se johtui, etten löytänyt tarpeeksi hyvää tossua kun on tämmöinen vaativa leveä jalka.



Pohjasta tosiaan näkee vähän jotain tietoja. Koko on iso (siis 41), joten ei nää nyt ihan ekoja kärkkäreitäni voi olla. Ehkä viimeiset tälläiset, joissa on "pitävä kärki". Onneksi tajusin etsiä muunlaisia tossuja sitten näiden jälkeen, niin löytyi vähän leveämpiä koteloita ja muutenkin paremmin mulle istuvia tossuja.



Tulossa on ainakin vielä mun ekat kärkitossut (ne on säästetty tarkoituksella) ja edelliset tossuni, jotka nekin ovat siis vuosien takaa, kun on ollut varmaan lähemmäs kymmenen vuoden tauko tossa käjillä tanssimisessa ennen kouluun pääsyä. Katsotaan, koska saan ne kuvattua.

2 kommenttia:

  1. Hei noi sun "vanhukset" näyttää vähän samantapasilta kun mun yhet vanhat :) Tosin mun tossuissa ei lukenut alunperinkään Yhtään mitään, mutta noissa sun näyttäs olevan Anniel (muistan, että sen merkkisiä ainakin oli joskus ja toi teksti viittais siihen). Mulla niissä oli kans valmiiksi nahkaa tossa kärjessä, mutta vähän eri lailla. Ootko miettinyt, että laitattaisit suutarilla noihin uusiin tossuihisi kans? Mä oon nyt mennyt ihan vaan tolla satiinilla, en jaksa saksia ja ommella niitä :P

    VastaaPoista
  2. En tiedä tuleeko laitettua nahkaa kärkeen suutarillakaan, kun varmaan noilla satiineillakin pärjään. En mä varmaan paljoa noilla esiinny tms, niin eipä sillä kai kauheasti ole väliä, vaikka vähän alkaa kärjet repsottaa näin reenikäytössä. :)

    VastaaPoista

Kirjoita tänne palautteesi, kommenttisi tai terveisesi! Kiitos jo etukäteen, arvostan paljon jokaista jätettyä kommenttia! Pyrin vastaamaan kaikkiin kommentteihin mahdollisimman pian!